Sale- en Leaseback
De afgelopen maanden hebben veel organisaties snel IT- en Telecom hardware ingekocht voor het thuiswerken. Hierbij kan je bijvoorbeeld denken aan smartphones, tablets en laptops met de benodigde toebehoren zoals, headsets, beeldschermen en MDM-licenties. Dit was bij veel organisaties onverwacht en niet gebudgetteerd. Dit zorgt ervoor dat IT-budgetten nu scheef beginnen te lopen en geplande investeringen wellicht geen doorgang kunnen vinden.
Onze partners zien dat de omzet aan geleverde consultancy uren niet parellel loopt met de omzetontwikkeling op geleverde hardware. Vaak is er een switch naar laptops en devices gemaakt, maar groeit de vraag ook om over te stappen naar een flexibele, vaak snellere, telefonie-, storage en cloudoplossing. Een gevolg van de noodgedwongen vervanging van hardware is dat een (groot) deel van het reguliere IT-budget gevuld is met deze inkopen, waardoor er geen of weinig budget over is voor andere, benodigde, IT-projecten.
Wij verwachten dat “budget” de komende maanden een serieus onderwerp van gesprek zal zijn bij veel organisaties, van groot tot klein. En daarom gaan wij nu met onze klanten en partners in gesprek om de mogelijkheden voor S&LB te bekijken. We kijken specifiek naar de apparatuur die sinds het begin van de Corona-crisis is aangeschaft. Door een S&LB toe te passen genereert de klant weer cash, welke aangewend kan worden voor IT projecten die wél gepland waren.
Klinkt het nog enigszins vaag? Hieronder staat alle belangrijke informatie op een rijtje!
Voordelen voor de klant
- Voor nieuwe vraagstukken geldt dat er geen grote initiële uitgave nodig is. Voor de sale – en leaseback variant geldt dan weer dat dit geld weer beschikbaar komt in de organisatie
- Blijf beschikken over de door u gekozen apparatuur
- Blijf bij uw vaste contactpersoon en leverancier, voor de leverancier verandert er eigenlijk niets;
- Maandelijks een vast bedrag per maand, dus eenvoudig te budgetteren;
- Geen boekwaarde uitdagingen meer;
- Apparatuur die overbodig is na de COVID-update kunt u aanbieden aan CLN.
Hoe werkt het?
- Ontvang binnen een werkdag een voorstel o.b.v de originele factuur;
- Wij doen een kredietcheck, dit duurt maximaal 2 tot 3 werkdagen;
- CLN brengt huurcontracten uit binnen 1 werkdag en de klant tekent;
- Factureer CLN nog dezelfde dag;
- De huurovereenkomst start en CLN betaalt binnen 5-10 werkdagen de factuur van de klant uit.