Heb je vragen?
Je kan ze ons uiteraard altijd stellen, maar omdat wij sommige vragen vaker kregen hebben wij een lijstje gemaakt.
Mag ik de gehuurde apparatuur overal gebruiken?
In principe mag de apparatuur niet zonder toestemming van verhuurder worden verwijderd van de locatie van aflevering.
Deze bepaling stamt uit de tijd dat oplossingen minder mobiel waren dan in de huidige tijd. Devices, zoals mobiele telefoons, tablets en laptops bieden werknemers de flexibiliteit om te werken waar en wanneer nodig. Dat neemt de nodige dynamiek met zich mee.
Omwille van deze ontwikkelingen biedt CLN de huurder de vrijheid zelf toestemming te verschaffen voor verplaatsing en thuisgebruik van mobile devices. Dat ontheft de huurder niet van verdere verplichtingen in de overeenkomst.
Twijfel jij of je toepassing binnen deze regeling valt? Neem gerust contact op met jouw leverancier of de leasemaatschappij.
Vanaf wanneer ga ik betalen?
Als huurder betaal je vanaf het moment dat je de door de leverancier geleverde producten en diensten accepteert. Dit kan op twee manieren:
- Met behulp van een acceptatieformulier. Je tekent dit na oplevering van het project zoals afgesproken.
- Via de pakbon van jouw leverancier, welke je ondertekend bij levering.
CLN bekijkt per project welke wijze de juiste bescherming biedt voor huurder, leverancier en leasemaatschappij.
Word ik aan het einde van de periode automatisch eigenaar van de apparatuur?
CLN is eigenaar van de apparatuur. Niet alleen tijdens de afgesproken gebruiksperiode, maar ook daarna. Als huurder maak je een afspraak over het gebruiksrecht van de apparatuur.
Aan het einde van de huurperiode krijg je, na een gesprek met je leverancier, een oplossing die afgestemd is op jouw toekomstplannen. Je kunt hierbij gebruikmaken van de volgende opties:
- Wanneer je de apparatuur voor een bepaalde periode wenst te gebruiken kan je hierover een doorhuurperiode afspreken. Dit gaat dan tegen een gereduceerd tarief.
- Wanneer je de apparatuur niet meer wenst te gebruiken na de afgesproken periode kan je deze apparatuur inleveren bij de leasemaatschappij.
Kan ik mijn huurovereenkomst ook vroegtijdig afkopen of ontbinden?
Ja, dat kan. Wij adviseren je om contact op te nemen met ons en jouw leverancier, zodat wij samen een goede oplossing kunnen vinden.
Wat betekent een eventuele overdracht van de overeenkomst aan derden voor mij als huurder?
Net als elke ondernemer kijken wij bij CLN sterk naar waar onze kracht ligt en waar onze groeimogelijkheden liggen en wie ons daarbij kunnen helpen.
Banken zijn goed in het beschikbaar stellen van geld en het afhandelen van geldstromen. Daarom kan het zo zijn dat wij jouw contract onderbrengen bij een in Nederland gevestigde bancaire partij. Gedurende de looptijd van de overeenkomst zullen zij de incasso voor hun rekening nemen.
Voor jou als klant verandert er niets. Je houdt contact met je vaste leverancier en voor vragen over jouw contract kan je terecht bij CLN.
Wie is verantwoordelijk voor het onderhoud, reparatie en/of verzekering van de apparatuur?
Als huurder wens je de apparatuur te kunnen inzetten voor de beoogde doeleinden. Je wenst daarbij zo min mogelijk hinder te ervaren bij defecten of reparatie.
De voornaamste verdiensten voor CLN liggen in de restwaarde van de apparatuur. Het belang voor de leasemaatschappij is dat als de apparatuur terugkomt, deze in goede staat verkeert. We zijn ons er uiteraard van bewust dat normale gebruikssporen op de apparatuur kunnen worden aangetroffen.
We kunnen je samen met jouw leverancier verder helpen om jouw gebruikservaring te optimaliseren, bijvoorbeeld door een op jouw situatie aangepaste SLA of verzekering aan te bieden.