skip to Main Content
 +31(0)10-4421999 info@clnl.nl naar onze portal

Wat haalt uw klant in huis met operational lease?

AAEAAQAAAAAAAAeEAAAAJDQyNDAzMmNmLWI1OGEtNGNhMC05MzQ0LTBjOWI1YjQ5OTY5MwRegelmatig bereikt ons de eigendomsvraag aan het einde van de leaseperiode.

Wat heeft de klant aan het einde van een operational lease?

Het eigendom van de geleasede goederen blijft aan het einde van de leaseperiode bij de leasemaatschappij. Op het gebied van eigendom heeft de klant niets.

Waarom zou uw klant dan nog kiezen voor een operational lease?

Belangrijk is om te beoordelen hoe belangrijk het criterium van eigendom is voor de klant. Er zijn een aantal vragen die van belang zijn.

  1. Welke technologieën worden in de door u geboden oplossing gebruikt?
  2. Hoe snel verwacht u dat de technologie zich ontwikkeld?
  3. Hoe verwacht de klant zich binnen dit tijdspad te ontwikkelen?
  4. Welke rol speelt de door u voorgestelde oplossing in die “toekomstige” situatie?
  5. Vraagt dit aanpassingen, of is uw oplossing nog voldoende toereikend?

Door deze vragen samen met uw klant te beantwoorden zult u erachter komen of de klant belang heeft bij het bezit of bij de beschikbaarheid van de oplossing. Daarmee heeft u echter nog niet de vraag beantwoord welke vorm van lease interessant is voor uw klant.

Wat haalt uw klant in huis met een operational lease?

Bij een operational lease schaft de leasemaatschappij de door u aangeboden oplossing aan voor uw klant. Uw klant betaalt maandelijkse huurtermijnen aan de leasemaatschappij voor het gebruik van de apparatuur. Het voordeel voor uw klant bij operational is dat zij zo alleen betaalt voor gebruik. Alle risico’s van het eigendom zijn voor rekening van de leasemaatschappij. Dat kan bijvoorbeeld gunstig zijn in een zich snel ontwikkelende (technologische) markt. Operational lease biedt dan flexibiliteit.

Wat gebeurt er dan met de goederen die uit de lease komen?

De leasemaatschappij zal, wanneer de overeenkomst niet wordt verlengd, de goederen opnieuw op de markt brengen. Vaak gebeurt dit opnieuw weg te zetten op de internationale markt. 

Wilt u meer weten over de mogelijkheden, en andere voordelen, die operationele lease uw klant te bieden heeft?

Deze bijdrage van CLN is geschreven door Steven van Raffe. Wanneer u vragen heeft over deze bijdrage kunt u contact opnemen via: 0615260345, of steven@clnl.nl.  Of via een van zijn collega’s:

Ralph van Rees: 0629515444 of ralph@clnl.nl
Robert Lasonder: 0615260346 of robert@clnl.nl

×Close search
Zoeken